
Lýsing:
In this major book, Griselda Pollock engages boldly in the culture wars over `what is the canon?` and `what difference can feminism make?` Do we simply reject the all-male line-up and satisfy our need for ideal egos with an all women litany of artistic heroines? Or is the question a chance to resist the phallocentric binary and allow the ambiguities and complexities of desire - subjectivity and sexuality - to shape the readings of art that constantly displace the present gender demarcations?Annað
- Höfundur: Griselda Pollock
- Útgáfa:1
- Útgáfudagur: 2013-04-15
- Blaðsíður: 368
- Hægt að prenta út 2 bls.
- Hægt að afrita 2 bls.
- Format:ePub
- ISBN 13: 9781135084479
- Print ISBN: 9780415067003
- ISBN 10: 1135084475
Efnisyfirlit
- Cover Page
- Half Title page
- Series Title page
- Title Page
- Copyright Page
- Dedication
- Contents
- List of illustrations
- Preface
- List of Contributors
- Acknowledgements
- Part I Firing the Canon
- 1 About Canons and Culture Wars
- Theoretical Models for the Critique of the Canon: Ideology and Myth
- What Is the Canon — Structurally?
- Psycho-Symbolic Investment in the Canon, or, Being Childish about Artists
- Notes
- 2 Differencing Feminism's encounter with the canon
- Three Positions
- Position one
- Position two
- Position three
- About Difference and Différance
- Thinking about Women . . . Artists
- Notes
- Three Positions
- 1 About Canons and Culture Wars
- 3 The Ambivalence of the Maternal Body Re/drawing Van Gogh
- A Feminist Reading of Van Gogh?
- Bending Women
- Inside a Studio behind the Vicarage in Nuenen
- Sexuality and Representation
- What Are They Really Talking about?
- Class, Sexuality and Animality
- Freud, Van Gogh and the Wolf Man: Mater and Nanny
- Who's Seeing Whose Mother? Feminist Desire and the Case of Van Gogh
- Notes
- 4 Fathers of Modern Art: Mothers of Invention Cocking a leg at Toulouse-Lautrec
- Late-Coming and Premature Departure
- Debasement and Desire: Registers of Social and Sexual Difference
- Looking up to Dad
- When Small Is Not Enough
- Whose [Who's] Missing [The] Phallus? What's in the Gloves?
- Deconstructing the Derrière: The Physical Other
- Loving Women
- Conclusion
- Notes
- 5 The Female Hero and the Making of a Feminist Canon Artemisia Gentileschi's representations of Susanna and Judith
- Seeing the Artist or Reading the Picture?
- Feminists and Art History: What Women?
- Susanna and the Elders
- Trauma, Memory and the Relief of Representation
- Decapitation or Castration: Judith Slaying Holofernes
- Notes
- 6 Feminist Mythologies and Missing Mothers Virginia Woolf, Charlotte Brontë, Artemisia Gentileschi and Cleopatra
- A Feminist Myth of the Twentieth Century: Murdered Creativity and the Female Body
- Lucy Snowe Meets Cleopatra: The Resistant Feminist Reader and the Female Body
- Missing Mothers: Inscriptions in the Feminine: Cleopatra
- Desiring difference
- Pleasuring the look
- Mourning the mother
- Seeing into the dark core and not lying
- Coda: Rapish Scenes and Lucretia
- Notes
- 7 Revenge Lubaina Himid and the making of new narratives for new histories
- A Post-Colonial Feminist Revenge on the Canon?
- On Some Painting in Revenge
- History Painting
- On Mourning and Melancholia
- Covenant Versus Terrorism
- Notes
- 8 Some Letters on Feminism, Politics and Modern Art When Edgar Degas shared a space with Mary Cassatt at the Suffrage Benefit Exhibition, New York 1915
- Letter I: On the Question of I and Non-I
- Letter II: On the Social Other
- Letter III: On the Jouissance of the Other
- Letter IV: On the Mortality of the Other
- Letter V: On the Exhibition with the Other
- Notes
- 9 A Tale of Three Women Seeing in the dark, seeing double, at least, with Manet
- Introduction: Laure, Jeanne and Berthe
- Berthe
- Jeanne
- Black Venus
- A portrait?
- The painting
- Laure
- The painting
- The nude
- The failed legacy
- Framed
- Conclusion
- Notes
UM RAFBÆKUR Á HEIMKAUP.IS
Bókahillan þín er þitt svæði og þar eru bækurnar þínar geymdar. Þú kemst í bókahilluna þína hvar og hvenær sem er í tölvu eða snjalltæki. Einfalt og þægilegt!Rafbók til eignar
Rafbók til eignar þarf að hlaða niður á þau tæki sem þú vilt nota innan eins árs frá því bókin er keypt.
Þú kemst í bækurnar hvar sem er
Þú getur nálgast allar raf(skóla)bækurnar þínar á einu augabragði, hvar og hvenær sem er í bókahillunni þinni. Engin taska, enginn kyndill og ekkert vesen (hvað þá yfirvigt).
Auðvelt að fletta og leita
Þú getur flakkað milli síðna og kafla eins og þér hentar best og farið beint í ákveðna kafla úr efnisyfirlitinu. Í leitinni finnur þú orð, kafla eða síður í einum smelli.
Glósur og yfirstrikanir
Þú getur auðkennt textabrot með mismunandi litum og skrifað glósur að vild í rafbókina. Þú getur jafnvel séð glósur og yfirstrikanir hjá bekkjarsystkinum og kennara ef þeir leyfa það. Allt á einum stað.
Hvað viltu sjá? / Þú ræður hvernig síðan lítur út
Þú lagar síðuna að þínum þörfum. Stækkaðu eða minnkaðu myndir og texta með multi-level zoom til að sjá síðuna eins og þér hentar best í þínu námi.
Fleiri góðir kostir
- Þú getur prentað síður úr bókinni (innan þeirra marka sem útgefandinn setur)
- Möguleiki á tengingu við annað stafrænt og gagnvirkt efni, svo sem myndbönd eða spurningar úr efninu
- Auðvelt að afrita og líma efni/texta fyrir t.d. heimaverkefni eða ritgerðir
- Styður tækni sem hjálpar nemendum með sjón- eða heyrnarskerðingu
- Gerð : 208
- Höfundur : 6069
- Útgáfuár : 2013
- Leyfi : 380