Theories in Second Language Acquisition
Námskeið
- ENS034F Kenningar um tileinkun og kennslu erlendra mála
Ensk lýsing:
The second edition of Theories in Second Language Acquisition seeks to build on the strengths of the first edition by surveying the major theories currently used in second language acquisition research. This volume is an ideal introductory text for undergraduate and graduate students in SLA and language teaching. Each chapter focuses on a single theory, written by a leading scholar in the field in an easy-to-follow style – a basic foundational description of the theory, relevant data or research models used with this theory, common misunderstandings, and a sample study from the field to show the theory in practice.
Lýsing:
This third edition of the best-selling Theories in Second Language Acquisition surveys the major theories currently used in second language acquisition (SLA) research, serving as an ideal introductory text for undergraduate and graduate students in SLA and language teaching. Designed to provide a consistent and coherent presentation for those seeking a basic understanding of the theories that underlie contemporary SLA research, each chapter focuses on a single theory.
Chapters are written by leading scholars in the field and incorporate a basic foundational description of the theory, relevant data or research models used with this theory, common misunderstandings, and a sample study from the field to show the theory in practice. New to this edition is a chapter addressing the relationship between theories and L2 teaching, as well as refreshed coverage of all theories throughout the book.
Annað
- Höfundar: Bill VanPatten, Gregory D. Keating, Stefanie Wulff
- Útgáfa:3
- Útgáfudagur: 2020-02-24
- Hægt að prenta út 2 bls.
- Hægt að afrita 2 bls.
- Format:ePub
- ISBN 13: 9780429995538
- Print ISBN: 9781138587373
- ISBN 10: 0429995539
Efnisyfirlit
- Cover
- Half Title
- Series Page
- Title Page
- Copyright Page
- Table of Contents
- Contributors
- Preface
- Acknowledgments
- 1 Introduction: The Nature of Theories
- 2 Linguistic Theory, Universal Grammar, and Second Language Acquisition
- 3 One Functional Approach to L2 Acquisition: The Concept-Oriented Approach
- 4 Usage-Based Approaches to L2 Acquisition
- 5 Skill Acquisition Theory
- 6 Input Processing in Adult L2 Acquisition
- 7 The Declarative/Procedural Model: A Neurobiologically Motivated Theory of First and Second Language
- 8 Processability Theory
- 9 Input, Interaction, and Output in L2 Acquisition
- 10 Sociocultural Theory and L2 Development
- 11 Complex Dynamic Systems Theory
- 12 Theories and Language Teaching
- Glossary
- Index
UM RAFBÆKUR Á HEIMKAUP.IS
Bókahillan þín er þitt svæði og þar eru bækurnar þínar geymdar. Þú kemst í bókahilluna þína hvar og hvenær sem er í tölvu eða snjalltæki. Einfalt og þægilegt!Rafbók til eignar
Rafbók til eignar þarf að hlaða niður á þau tæki sem þú vilt nota innan eins árs frá því bókin er keypt.
Þú kemst í bækurnar hvar sem er
Þú getur nálgast allar raf(skóla)bækurnar þínar á einu augabragði, hvar og hvenær sem er í bókahillunni þinni. Engin taska, enginn kyndill og ekkert vesen (hvað þá yfirvigt).
Auðvelt að fletta og leita
Þú getur flakkað milli síðna og kafla eins og þér hentar best og farið beint í ákveðna kafla úr efnisyfirlitinu. Í leitinni finnur þú orð, kafla eða síður í einum smelli.
Glósur og yfirstrikanir
Þú getur auðkennt textabrot með mismunandi litum og skrifað glósur að vild í rafbókina. Þú getur jafnvel séð glósur og yfirstrikanir hjá bekkjarsystkinum og kennara ef þeir leyfa það. Allt á einum stað.
Hvað viltu sjá? / Þú ræður hvernig síðan lítur út
Þú lagar síðuna að þínum þörfum. Stækkaðu eða minnkaðu myndir og texta með multi-level zoom til að sjá síðuna eins og þér hentar best í þínu námi.
Fleiri góðir kostir
- Þú getur prentað síður úr bókinni (innan þeirra marka sem útgefandinn setur)
- Möguleiki á tengingu við annað stafrænt og gagnvirkt efni, svo sem myndbönd eða spurningar úr efninu
- Auðvelt að afrita og líma efni/texta fyrir t.d. heimaverkefni eða ritgerðir
- Styður tækni sem hjálpar nemendum með sjón- eða heyrnarskerðingu
- Gerð : 208
- Höfundur : 6055
- Útgáfuár : 2020
- Leyfi : 379