The Learner-Centered Curriculum: Design and Implementation
Lýsing:
Most of the scholarship on learner-centeredness is focused on individual classroom pedagogy, but this book takes learner-centeredness beyond the classroom and asks academic leaders to consider the broader implications of making their institutions fully learner-centered. Systemic change is needed, and curriculum is at the heart of what higher education does. To truly effect change, the curriculum needs to be examined and aligned with learner-centered practices.
In this book the authors offer both design specifications for a learner-centered approach to curriculum as well as practical recommendations for implementation and assessment. Chapter 1: The Need for Learner Autonomy Chapter 2: Curriculum Design in the Instructional Paradigm Chapter 3: The Learner-Centered Curriculum Chapter 4: Model Curricula Chapter 5: Implementation Chapter 6: Faculty Development Chapter 7: Assessing the Learner-Centered Curriculum.
Annað
- Höfundur: Roxanne Cullen
- Útgáfa:1
- Útgáfudagur: 2012-02-03
- Hægt að prenta út 2 bls.
- Hægt að afrita 10 bls.
- Format:ePub
- ISBN 13: 9781118171028
- Print ISBN: 9781118049556
- ISBN 10: 1118171020
Efnisyfirlit
- Cover
- Title
- Copyright
- Dedication
- Foreword
- Preface
- Purpose
- Audience
- Structure
- Acknowledgments
- About the Authors
- Chapter 1: Why Redesign Curriculum?
- The Call for Creativity and Adaptability
- Can Creativity Be Taught?
- Can Adaptability Be Taught?
- Why Change Curricula?
- The Learner-Centered Environment
- Creativity and the Power of Choice
- Chapter Summary
- Chapter 2: Curriculum Design in the Instructional Paradigm
- Curriculum History
- Disciplines and Divided Communities
- The Instructional Paradigm and Curriculum
- Ownership of Knowledge
- Five Underlying Assumptions
- Accrediting Bodies and Curricular Change
- Chapter Summary
- Chapter 3: The Learner-Centered Curriculum
- Postmodernism and Curriculum Design: Richness
- Postmodernism and Curriculum Design: Recursion
- Postmodernism and Curriculum Design: Relations
- Postmodernism and Curriculum Design: Rigor
- Postmodernism and Curriculum Design: Seeking Integration
- What We Mean by Learner-Centered
- Chapter Summary
- Chapter 4: Leading Curricular Implementation
- Adopting a Rogerian Approach
- Reducing Threat with Programs That Fit: Compatibility
- Reducing Threat Through Profitability
- Preparing Faculty
- Adopting Learner-Centered Attitudes and Behaviors
- Engaging in Conversations About the Possibilities: What If?
- Making the Most of Timing
- Infusing Assessment
- Chapter Summary
- Chapter 5: Learner-Centered Design in Practice
- Recursion
- Rigor
- Richness
- Relations
- Community
- Power Sharing
- Assessment
- Revising an Existing Program
- Chapter Summary
- Chapter 6: Assessment Aimed at Learner Autonomy
- Understanding Assessment in Learner-Centered Contexts
- Applying Assessment in Learner-Centered Academic Plans
- Chapter Summary
- Chapter 7: Innovating Through Technology
- Emerging Trends
- Breaking the Time-Bound Barrier
- Breaking the Place-Bound Barrier
- Fostering Autonomy Through Technology
- Building Community Through Technology
- Using Technology to Assess
- Chapter Summary
- Chapter 8: Learning Spaces That Support Learner-Centered Curricula
- Physical Spaces as Learning Environments
- Rethinking Our Use of Space
- The Influence of the Instructional Paradigm on Physical Spaces
- Realigning with the New Paradigm: What the Research Tells Us
- Renovating for Symbolic Impact
- Community and Collaboration by Design
- Sharing Power
- Low-Cost Options
- Chapter Summary
- Closing Thoughts
- References
- Index
- End User License Agreement
UM RAFBÆKUR Á HEIMKAUP.IS
Bókahillan þín er þitt svæði og þar eru bækurnar þínar geymdar. Þú kemst í bókahilluna þína hvar og hvenær sem er í tölvu eða snjalltæki. Einfalt og þægilegt!Rafbók til eignar
Rafbók til eignar þarf að hlaða niður á þau tæki sem þú vilt nota innan eins árs frá því bókin er keypt.
Þú kemst í bækurnar hvar sem er
Þú getur nálgast allar raf(skóla)bækurnar þínar á einu augabragði, hvar og hvenær sem er í bókahillunni þinni. Engin taska, enginn kyndill og ekkert vesen (hvað þá yfirvigt).
Auðvelt að fletta og leita
Þú getur flakkað milli síðna og kafla eins og þér hentar best og farið beint í ákveðna kafla úr efnisyfirlitinu. Í leitinni finnur þú orð, kafla eða síður í einum smelli.
Glósur og yfirstrikanir
Þú getur auðkennt textabrot með mismunandi litum og skrifað glósur að vild í rafbókina. Þú getur jafnvel séð glósur og yfirstrikanir hjá bekkjarsystkinum og kennara ef þeir leyfa það. Allt á einum stað.
Hvað viltu sjá? / Þú ræður hvernig síðan lítur út
Þú lagar síðuna að þínum þörfum. Stækkaðu eða minnkaðu myndir og texta með multi-level zoom til að sjá síðuna eins og þér hentar best í þínu námi.
Fleiri góðir kostir
- Þú getur prentað síður úr bókinni (innan þeirra marka sem útgefandinn setur)
- Möguleiki á tengingu við annað stafrænt og gagnvirkt efni, svo sem myndbönd eða spurningar úr efninu
- Auðvelt að afrita og líma efni/texta fyrir t.d. heimaverkefni eða ritgerðir
- Styður tækni sem hjálpar nemendum með sjón- eða heyrnarskerðingu
- Gerð : 208
- Höfundur : 11992
- Útgáfuár : 2012
- Leyfi : 379