Powerful Learning: What We Know About Teaching for Understanding
Lýsing:
What type of teaching produces powerful learning? This book summarizes what is known about effective teaching and learning in three major areas: reading / literacy, mathematics, and science. It includes an examination of project-based learning, performance-based assessment, and cooperative learning to see how they measure up against the demands of today's classrooms. Recent reports and analyses show that meaningful learning is largely missing from many of the nation's classrooms.
Students who are taught in meaningful ways are able to think critically, engage in flexible problem solving, and apply learned skills and knowledge to new situations. Linda Darling-Hammond, and a team of content area experts, carefully examine this dilemma and present classroom vignettes which represent the best of what we know. Focusing on K-12 language arts, math, and science, the authors answer such important questions as how to support productive inquiry-based learning, how to connect reading and writing for maximum comprehension, how to ensure sense-making in math, and how to link science concepts to the world outside the laboratory/classroom.
Annað
- Höfundur: Linda Darling-Hammond, Brigid Barron, P. David Pearson, Alan H. Schoenfeld
- Útgáfa:1
- Útgáfudagur: 15-07-2015
- Hægt að prenta út 2 bls.
- Hægt að afrita 10 bls.
- Format:ePub
- ISBN 13: 9781119181767
- Print ISBN: 9780470276679
- ISBN 10: 1119181763
Efnisyfirlit
- Cover
- Title
- Copyright
- FOREWORD
- ABOUT THE AUTHORS
- INTRODUCTION: TEACHING AND LEARNING FOR UNDERSTANDING
- INTENDED AUDIENCE
- PRINCIPLES OF LEARNING FOR EFFECTIVE TEACHING
- ADAPTING STRATEGIES TO KINDS OF LEARNING
- 1: HOW CAN WE TEACH FOR MEANINGFUL LEARNING?
- THE NEED FOR INQUIRY-BASED LEARNING TO SUPPORT TWENTY-FIRST-CENTURY SKILLS
- INQUIRY-BASED LEARNING
- AN HISTORICAL PERSPECTIVE ON INQUIRY-BASED LEARNING
- COLLABORATIVE SMALL GROUP LEARNING: EVIDENCE AND BEST PRACTICES
- RESEARCH ON INQUIRY LEARNING APPROACHES
- CHALLENGES OF INQUIRY APPROACHES TO LEARNING
- CONCLUSION
- 2: READING FOR UNDERSTANDING
- THE ROLE OF THE READER IN INTERACTING WITH TEXT
- DEVELOPING MINDFUL ENGAGEMENT
- RICH TALK ABOUT TEXT
- INTEGRATED INSTRUCTION
- CONCLUSION
- 3: MATHEMATICS FOR UNDERSTANDING
- AN IMAGE
- A BRIEF HISTORY: THE CONSEQUENCES OF ROTE LEARNING AND THE CONTEXT FOR CHANGE
- ISSUES IN IMPLEMENTING MATHEMATICS FOR UNDERSTANDING
- CONCLUSION
- 4: TEACHING SCIENCE FOR UNDERSTANDING
- UNDERSTANDING SCIENCE: WHERE THINGS STAND NOW
- WHAT DOES IT MEAN TO UNDERSTAND SCIENCE?
- THE CHALLENGE OF UNDERSTANDING SCIENCE
- CONCLUSION
- 5: CONCLUSION: CREATING SCHOOLS THAT DEVELOP UNDERSTANDING
- PRINCIPLES OF TEACHING FOR UNDERSTANDING
- THE POLICY CONTEXT
- APPENDIX
- BIBLIOGRAPHY
- SUBJECT INDEX
- NAME INDEX
- Credits
- End User License Agreement
UM RAFBÆKUR Á HEIMKAUP.IS
Bókahillan þín er þitt svæði og þar eru bækurnar þínar geymdar. Þú kemst í bókahilluna þína hvar og hvenær sem er í tölvu eða snjalltæki. Einfalt og þægilegt!Rafbók til eignar
Rafbók til eignar þarf að hlaða niður á þau tæki sem þú vilt nota innan eins árs frá því bókin er keypt.
Þú kemst í bækurnar hvar sem er
Þú getur nálgast allar raf(skóla)bækurnar þínar á einu augabragði, hvar og hvenær sem er í bókahillunni þinni. Engin taska, enginn kyndill og ekkert vesen (hvað þá yfirvigt).
Auðvelt að fletta og leita
Þú getur flakkað milli síðna og kafla eins og þér hentar best og farið beint í ákveðna kafla úr efnisyfirlitinu. Í leitinni finnur þú orð, kafla eða síður í einum smelli.
Glósur og yfirstrikanir
Þú getur auðkennt textabrot með mismunandi litum og skrifað glósur að vild í rafbókina. Þú getur jafnvel séð glósur og yfirstrikanir hjá bekkjarsystkinum og kennara ef þeir leyfa það. Allt á einum stað.
Hvað viltu sjá? / Þú ræður hvernig síðan lítur út
Þú lagar síðuna að þínum þörfum. Stækkaðu eða minnkaðu myndir og texta með multi-level zoom til að sjá síðuna eins og þér hentar best í þínu námi.
Fleiri góðir kostir
- Þú getur prentað síður úr bókinni (innan þeirra marka sem útgefandinn setur)
- Möguleiki á tengingu við annað stafrænt og gagnvirkt efni, svo sem myndbönd eða spurningar úr efninu
- Auðvelt að afrita og líma efni/texta fyrir t.d. heimaverkefni eða ritgerðir
- Styður tækni sem hjálpar nemendum með sjón- eða heyrnarskerðingu
- Gerð : 208
- Höfundur : 12081
- Útgáfuár : 2008
- Leyfi : 379