Lýsing:
This book is a research-based practical guide for educators who work with students whose linguistic and cultural background is different from their own. Illustrated with many practical examples of classroom activities, projects, and teaching strategies, the book is also an introduction to immigrant education for school administrators and educational planners in communities or regions that are in the process of developing plans and programs for newcomer students.
Annað
- Höfundur: Elizabeth Coelho
- Útgáfa:1
- Útgáfudagur: 2012-06-25
- Blaðsíður: 303
- Hægt að prenta út 10 bls.
- Hægt að afrita 10 bls.
- Format:ePub
- ISBN 13: 9781847697226
- Print ISBN: 9781847697196
- ISBN 10: 1847697224
Efnisyfirlit
- Coverpage
- Titlepage
- Copyright
- Contents
- Acknowledgements
- Introduction
- Section 1: Getting Started
- 1. The New Arrival
- • Introduction
- • Who Are The New Immigrants?
- • Why Do They Come?
- • How Do They Come?
- • The Immigrant Experience
- • Learning a New Language at and for School
- • Academic Performance
- • Conclusion
- • Sources and Resources
- 2. First Days and Beyond
- • Introduction
- • First Impressions
- • Initial Assessment
- • Getting Started: Orientation to the School
- • Supplementary Programmes and Services
- • Developing Good Relationships with Parents and Community
- • Conclusion
- • Sources and Resources
- 1. The New Arrival
- 3. Linguistic and Academic Support for Newcomers and Language Learners
- • Introduction
- • The Challenge of Learning a New Language for School
- • Teaching the Language of Instruction
- • Filling the Gaps: Literacy Development and Academic Support for Under-Schooled Newcomers
- • Community Languages
- • Third and Fourth Languages
- • Conclusion
- • Sources and Resources
- 4. Differentiated Instruction and Assessment for Newcomers and Language Learners
- • Introduction
- • A Continuum of Language Learning
- • Scaffolding in the Quadrants: A Framework for Instruction and Assessment
- • Assessment and Evaluation with Second Language Learners
- • In Summary
- • Sources and Resources
- 5. Planning Ahead
- • Introduction
- • Academic Performance of Immigrant Children and Language Learners
- • What Does It All Mean? Key Policy Implications
- • An Action Plan for Schools and School Districts
- • Conclusion
- • Sources and Resources
- 6. An Inclusive Learning Environment
- • Introduction
- • Welcome to the Class!
- • Intercultural Projects
- • Diversity in the Curriculum
- • Teaching to Reach Every Student
- • Conclusion
- • Sources and Resources
- 7. Making Space for Community Languages
- • Introduction
- • Linguistic Diversity as an Asset
- • A Multilingual School Environment
- • A Multilingual Classroom Environment
- • Conclusion
- • Sources and Resources
- 8. Oral Language in Every Classroom
- • Introduction
- • The Importance of Oral Interaction in Every Classroom
- • Scaffolding for Comprehension
- • Scaffolding for Production
- • Scaffolding for Interaction
- • Conclusion
- • Sources and Resources
- 9. Reading and Writing in Every Classroom
- • Introduction
- • A Scaffolding Approach to Literacy Instruction
- • For Young Children and Beginners
- • Intensive Reading: Helping Students with Challenging Text
- • Writing Scaffolds: Helping Students to Produce Written Text
- • Conclusion
- • Sources and Resources
- 10. Vocabulary Instruction in Every Classroom
- • Introduction
- • The Challenge: So Many Words!
- • Practical Approaches to Vocabulary Development
- • Assessment of Vocabulary Development
- • In Summary
- • Sources and Resources
UM RAFBÆKUR Á HEIMKAUP.IS
Bókahillan þín er þitt svæði og þar eru bækurnar þínar geymdar. Þú kemst í bókahilluna þína hvar og hvenær sem er í tölvu eða snjalltæki. Einfalt og þægilegt!Rafbók til eignar
Rafbók til eignar þarf að hlaða niður á þau tæki sem þú vilt nota innan eins árs frá því bókin er keypt.
Þú kemst í bækurnar hvar sem er
Þú getur nálgast allar raf(skóla)bækurnar þínar á einu augabragði, hvar og hvenær sem er í bókahillunni þinni. Engin taska, enginn kyndill og ekkert vesen (hvað þá yfirvigt).
Auðvelt að fletta og leita
Þú getur flakkað milli síðna og kafla eins og þér hentar best og farið beint í ákveðna kafla úr efnisyfirlitinu. Í leitinni finnur þú orð, kafla eða síður í einum smelli.
Glósur og yfirstrikanir
Þú getur auðkennt textabrot með mismunandi litum og skrifað glósur að vild í rafbókina. Þú getur jafnvel séð glósur og yfirstrikanir hjá bekkjarsystkinum og kennara ef þeir leyfa það. Allt á einum stað.
Hvað viltu sjá? / Þú ræður hvernig síðan lítur út
Þú lagar síðuna að þínum þörfum. Stækkaðu eða minnkaðu myndir og texta með multi-level zoom til að sjá síðuna eins og þér hentar best í þínu námi.
Fleiri góðir kostir
- Þú getur prentað síður úr bókinni (innan þeirra marka sem útgefandinn setur)
- Möguleiki á tengingu við annað stafrænt og gagnvirkt efni, svo sem myndbönd eða spurningar úr efninu
- Auðvelt að afrita og líma efni/texta fyrir t.d. heimaverkefni eða ritgerðir
- Styður tækni sem hjálpar nemendum með sjón- eða heyrnarskerðingu
- Gerð : 208
- Höfundur : 15652
- Útgáfuár : 2012
- Leyfi : 379